Uživatel nepřihlášen
Radagabiho blog
RSS kanál blogu
Píše: Radagabi - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Radagabiho blog

Vybíráme procesor do herního PC (1/2)

Čtvrtek 25.7.2013 11:14 - Autor: Radagabi
To se mi líbí

Vybíráme procesor do herního PC (1/2)Téma procesoru na hry je neustále omílané a plné mýtů. Rád bych vám prostřednictvím dalších dvou článků dokázal, že na tom nic složitého není :) .

Grafická karta je důležitější než procesor

To ano, s tím souhlasím. U herního PC vždy hraje prim grafika, nicméně je tu jeden zásadní problém. Zatímco u grafické karty v každé hře můžete zmenšit nastavení a rozlišení a snížit tak na ni nároky, u procesoru to tak snadné není. Většina her dokonce ani nenabízí nastavení, které by zmenšovalo nároky právě na procesor. Majitelé slabších procesorů se tedy musí smířit s tím, že si některé nové hry prostě nezahrají plynule, ani po snížení veškerého nastavení. Textury, které vypadají jako puzzle stejně zpracuje grafická karta, procesor je tu na jiné věci.

Řetěz je silný přesně tak, jak jeho neslabší kousek. Nefunguje to tak, že GPU za 10 tisíc nakopne procesor za pár šupů k rychlejší práci, ne. Je to jak v továrně na hračky, když nejsou součástky, tak LEGO nemáte z čeho skládat a když není z čeho skládat LEGO, balící oddělení čeká a nemá co prodat do obchodu.

Assassin's Creed 3 - hra, extrémně náročná na procesor, majitelé slabších kusů měli smůlu, snížení nastavení nepomohlo
Assassin's Creed 3 - hra, extrémně náročná na procesor, majitelé slabších kusů měli smůlu, snížení nastavení nepomohlo

Na hry AMD, na práci Intel

Mýtus, s dovolením, velký jako prase. Intel je momentálně v pozici, kdy AMD válcuje. Zatímco kdysi byly čtyřjádrové AMD jasnou volbou do herních počítačů, nyní tyhle čtyřjádra válcují dvoujádrové úsporné Intely. Netvrdím, že AMD nemůže v herním PC sloužit dobře, nicméně u dražšího počítače je daleko lepší volbou pohodlný Intel.

Frekvence a počet jader

Zatímco vysoká frekvence je ve hře stále velmi důležitá, potenciál velkého počtu jader je stále nevyužit. Už několik let se pohybujeme na hranici využití více než 4 jader a stále je to poměrně sporné, osmijádro na nízké frekvenci bude hravě překonáno čtyřjádrem na vysoké. Přitom hrubý výpočetní výkon hovoří samozřejmě ve prospěch osmijádra.

Sen každého počítačového nadšence - Core i7 uvnitř
Sen každého počítačového nadšence - Core i7 uvnitř

Proč má Intel větší výkon?

Jednoduchá otázka, na kterou není tak jednoduché odpovědět. Zatímco AMD se snaží myslet na nízkou cenu, velký počet jader a nízké frekvence, Intel má daleko lépe propracovaný celý proces výpočtu, obvody v CPU atp. jsou prostě na jiné úrovni, tudíž práce procesoru se stává značně efektivnější.

Vlajková loď AMD : FX-8350
Vlajková loď AMD : FX-8350

Kolik dát za herní procesor?

Záleží na zbytku PC, nicméně dá se říct, že po grafické kartě je procesor druhá nejdůležitější komponenta, tedy nešetřeme příliš. Ideální je dát do procesoru 4000-5000 ,- Kč , za to získáme procesor, který zvládne každou hru bez problémů, 3000-4000 ,- Kč je ještě celkem slušný rozpočet. Pod 3000 ,- Kč už se hodí procesor je do průměrných až slabších herních počítačů. Pokud je krize, dá se sáhnout i pod dva tisíce, to už je ale dle mého opravdu krajní řešení.

Radagabi.

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Vybíráme procesor do herního PC (1/2)
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Ripper    Ahoj, Super clanek, ale stale mam problem s tim, jaky procesor vybrat. treba u doporucenych pozadavku na watch dogs je i7, ale ten uz zacina tak na 7000kc. Takze jsem premyslel nad i5. Ale bojim se, zda to bude dostatecne i za par let. Nechci hned kupovat dalsi procesor. A pak je tam dalsi problem. A tim je soket. Mam koupit 1155 nebo 1150? A dale mi dela problem se rozhoudnout mezi i5 3550, i5 3770, i5 4570, i5 3570k nebo i4430. Popravde moc netusim, jaky je v nich rozdil. Muzes mi poradit? prosim teRipperripper22574    5.11.2013 17:07 Ripper

Ahoj, Super clanek, ale stale mam problem s tim, jaky procesor vybrat. treba u doporucenych pozadavku na watch dogs je i7, ale ten uz zacina tak na 7000kc. Takze jsem premyslel nad i5. Ale bojim se, zda to bude dostatecne i za par let. Nechci hned kupovat dalsi procesor. A pak je tam dalsi problem. A tim je soket. Mam koupit 1155 nebo 1150? A dale mi dela problem se rozhoudnout mezi i5 3550, i5 3770, i5 4570, i5 3570k nebo i4430. Popravde moc netusim, jaky je v nich rozdil. Muzes mi poradit? prosim te

Panikudlanka.cz    rada: tak pokud ma nekdo pc jako konicek tak se to da pochopit ja zase kupuju jine veci fotaky, kamery, zvirata, monitory atd. . :D hold u pc musim vyckavat a cekat na horke zbozi:) jo o to mi v podstate slo aby mi procesor nelimitoval grafiku a pokud se postesti tak i budouci grafiku bude stihat coz by bylo absolutne perfektni. Ja jsem naposled misto procesor-zakladka poridil grafiku-3d monitor mno ale nelituju tech zazitku z 3d filmu mam hodne a je to pecka pro me pohodlnejsi a lepsi zazitek nez 3d filmy v kine. ale uz ubehla nejaka doba a moje zakladka + ten phenom uz jsou vazne duchodci a divim se ze stim rozjedu treba i novejsi hru na stredni detaily 40-50fps (samozdrejme k tomu vyple stiny a veci co pocita procesor)Panikudlanka.czpanikudlankacz15689    30.7.2013 00:04 Panikudlanka.cz

rada: tak pokud ma nekdo pc jako konicek tak se to da pochopit ja zase kupuju jine veci fotaky, kamery, zvirata, monitory atd. . :D hold u pc musim vyckavat a cekat na horke zbozi:) jo o to mi v podstate slo aby mi procesor nelimitoval grafiku a pokud se postesti tak i budouci grafiku bude stihat coz by bylo absolutne perfektni. Ja jsem naposled misto procesor-zakladka poridil grafiku-3d monitor mno ale nelituju tech zazitku z 3d filmu mam hodne a je to pecka pro me pohodlnejsi a lepsi zazitek nez 3d filmy v kine. ale uz ubehla nejaka doba a moje zakladka + ten phenom uz jsou vazne duchodci a divim se ze stim rozjedu treba i novejsi hru na stredni detaily 40-50fps (samozdrejme k tomu vyple stiny a veci co pocita procesor)

Radagabi    Panikudlanka. cz : Nemáš zač :) . Řekl bych, že i na hry to bude dost dobré, bude tě limitovat grafická karta, takže procesor - "pohoda, klídek a leháro".

Jojo, já tě chápu. Já třeba zase kupuji drahé PC, které mi vydrží na 3-4 roky a jakmile začnu dávat detaily na Medium, tak kupuji znovu :D :)
Radagabiradagabi1466
    29.7.2013 23:58
Radagabi

Panikudlanka. cz : Nemáš zač :) . Řekl bych, že i na hry to bude dost dobré, bude tě limitovat grafická karta, takže procesor - "pohoda, klídek a leháro".

Jojo, já tě chápu. Já třeba zase kupuji drahé PC, které mi vydrží na 3-4 roky a jakmile začnu dávat detaily na Medium, tak kupuji znovu :D :)

Panikudlanka.cz    rada: mockrat dekuju za vycerpavajici odpoved:) hodne jsi mi pomohl pred par minutama jsem napsal prispevek pod tvuj jiny clanek kde jsem popsal procesor a zakladku kterou budu kupovat a opravdu jsem zvolil to 8jadro kvuli praci. prijde mi takove uzitecnejsi a hry na jake jsem zvyklej (myslim grafiku) si taktez zahraji i kdyz tam bude mensi pokles.

jo stou cenou procesoru souhlasim v druhem dile o CPU si to popsal podrobneji tam uz to bylo jasne. imho pro me je investice do procesoru 3000max jelikoz vzdy volim v danou dobu dobry pomer cena/vykon a cekam vzdy na kousky ktere vydrzi delsi dobu. kupuji tak i grafiky napriklad tu 7770 oc jsem koupil pred nejakym casem za 3500 + jsem k tomu dostal bonus 1000kc na jeden program takze se hoodne vyplatila a na takovou kartu ktera mela v tu dobu stejny pomer cena/vykon/vydrz jsem urcite pul roku cekal:) podle toho jak zvlada noive hry bych rekl ze jsem koupil dobre. navic napriklad hw pozadavky noveho splinteru rikaji ze obstoji i prvni vlnu next gen grafiky diky dobre optimalizaci od vyvojaru
Panikudlanka.czpanikudlankacz15689
    29.7.2013 23:54
Panikudlanka.cz

rada: mockrat dekuju za vycerpavajici odpoved:) hodne jsi mi pomohl pred par minutama jsem napsal prispevek pod tvuj jiny clanek kde jsem popsal procesor a zakladku kterou budu kupovat a opravdu jsem zvolil to 8jadro kvuli praci. prijde mi takove uzitecnejsi a hry na jake jsem zvyklej (myslim grafiku) si taktez zahraji i kdyz tam bude mensi pokles.

jo stou cenou procesoru souhlasim v druhem dile o CPU si to popsal podrobneji tam uz to bylo jasne. imho pro me je investice do procesoru 3000max jelikoz vzdy volim v danou dobu dobry pomer cena/vykon a cekam vzdy na kousky ktere vydrzi delsi dobu. kupuji tak i grafiky napriklad tu 7770 oc jsem koupil pred nejakym casem za 3500 + jsem k tomu dostal bonus 1000kc na jeden program takze se hoodne vyplatila a na takovou kartu ktera mela v tu dobu stejny pomer cena/vykon/vydrz jsem urcite pul roku cekal:) podle toho jak zvlada noive hry bych rekl ze jsem koupil dobre. navic napriklad hw pozadavky noveho splinteru rikaji ze obstoji i prvni vlnu next gen grafiky diky dobre optimalizaci od vyvojaru

Radagabi    Uf, to mne vyčerpalo.Radagabiradagabi1466    29.7.2013 23:40 Radagabi

Uf, to mne vyčerpalo.

Radagabi    Panikudlanka. cz : Jsem rád za tvůj dotaz. 5000 je samozřejmě ideální hladina, když dá někdo do CPU 5000, tak samozřejmě ten počítač celkově, aby byl vyvážený výjde rozhodně přes 20 tisíc. Každý má trochu jiné představy o herním PC, také jsem postavil počítač s Phenomen (II X4) a 6850 a považuji ho za průměrný. Když jsem známému skládal za 13000 komplet, tak pro něj byl ten počítač úžasný a herní dělo. Obecně, co ze svých "zakázek" pozoruji, je opravdu počítač kolem 20-30k takový herní standart.

Považuji tedy 4000-5000 za ideál, samozřejmě, že i za 3000 se dá koupit dobrý procesor, souhlasím s tebou, jen je těžké vystihnout tu pravou částku, když je pro každého trochu jiná.

1) Pokud srovnáme např. Phenom II X2 na 3, 2GHz (což by mohl být ten tvůj, myslím že tam nějak byli BE X2 taktované) a např, Core i3 - 2100 (dnes se prodává jeho silnější verze 2130 za cca 2400Kč) tak je Core i3 časově při kompresi a kódování videa rychlejší asi o 30%. Při náročnějším kódování, kdy je víc kladen důraz na výkon jader už je to i o 40%.

Co se týče rozbalování souboru, tak ve WinRARu byla i3 asi o 25% rychlejší.

Při manipulování s velkými obrazy ve Photoshopu je i3 asi o 20% rychlejší.

Při novější platformě, třeba Ivy Bridge s procesorem i3 - 3220 už prohrává třeba ve výpočtu fyziky Phenom skoro 50: 100 .

2) Do PC na 3D rendering, no tak to je jiná. Grafická karta se tam využívá hlavně jako zobrazovadlo, protože kdyby se využívala na celý výpočet, obraz by byl nekvalitní, což je při téhle práci naprosto nežádoucí.
Který procesor? Těžko říct. Rozhodně z těch "levnějších" AMD, tedy jde tu hlavně o ta jádra, protože při 100% zatížení všech jader stejně nakonec výjde lépe osmijádro než jakákoliv i5. Ve hrách neběží procesor obvykle naplno, musí jen něco rychle vypočítat a poté čekat a znovu, jde o rychlou odezvu, proto je zde preferovaný Intel s tou "brutální silou", nicméně jakmile jde procesor do dlouhodobějšího 100% zatížení, tak je to osmijádro lepší.

Prostě FX-8XXX je lepší na 3D rendering než i3 a i5 (HyperThreading nenahradí plnohodnotné jádro) . FX překoná až i7.
Radagabiradagabi1466
    29.7.2013 23:37
Radagabi

Panikudlanka. cz : Jsem rád za tvůj dotaz. 5000 je samozřejmě ideální hladina, když dá někdo do CPU 5000, tak samozřejmě ten počítač celkově, aby byl vyvážený výjde rozhodně přes 20 tisíc. Každý má trochu jiné představy o herním PC, také jsem postavil počítač s Phenomen (II X4) a 6850 a považuji ho za průměrný. Když jsem známému skládal za 13000 komplet, tak pro něj byl ten počítač úžasný a herní dělo. Obecně, co ze svých "zakázek" pozoruji, je opravdu počítač kolem 20-30k takový herní standart.

Považuji tedy 4000-5000 za ideál, samozřejmě, že i za 3000 se dá koupit dobrý procesor, souhlasím s tebou, jen je těžké vystihnout tu pravou částku, když je pro každého trochu jiná.

1) Pokud srovnáme např. Phenom II X2 na 3, 2GHz (což by mohl být ten tvůj, myslím že tam nějak byli BE X2 taktované) a např, Core i3 - 2100 (dnes se prodává jeho silnější verze 2130 za cca 2400Kč) tak je Core i3 časově při kompresi a kódování videa rychlejší asi o 30%. Při náročnějším kódování, kdy je víc kladen důraz na výkon jader už je to i o 40%.

Co se týče rozbalování souboru, tak ve WinRARu byla i3 asi o 25% rychlejší.

Při manipulování s velkými obrazy ve Photoshopu je i3 asi o 20% rychlejší.

Při novější platformě, třeba Ivy Bridge s procesorem i3 - 3220 už prohrává třeba ve výpočtu fyziky Phenom skoro 50: 100 .

2) Do PC na 3D rendering, no tak to je jiná. Grafická karta se tam využívá hlavně jako zobrazovadlo, protože kdyby se využívala na celý výpočet, obraz by byl nekvalitní, což je při téhle práci naprosto nežádoucí.
Který procesor? Těžko říct. Rozhodně z těch "levnějších" AMD, tedy jde tu hlavně o ta jádra, protože při 100% zatížení všech jader stejně nakonec výjde lépe osmijádro než jakákoliv i5. Ve hrách neběží procesor obvykle naplno, musí jen něco rychle vypočítat a poté čekat a znovu, jde o rychlou odezvu, proto je zde preferovaný Intel s tou "brutální silou", nicméně jakmile jde procesor do dlouhodobějšího 100% zatížení, tak je to osmijádro lepší.

Prostě FX-8XXX je lepší na 3D rendering než i3 a i5 (HyperThreading nenahradí plnohodnotné jádro) . FX překoná až i7.Komentář byl autorem naposledy upraven 29.7.2013 23:43

Původní verze před úpravami:Panikudlanka. cz : Jsem rád za tvůj dotaz. 5000 je samozřejmě ideální hladina, když dá někdo do CPU 5000, tak samozřejmě ten počítač celkově, aby byl vyvážený výjde rozhodně přes 20 tisíc. Každý má trochu jiné představy o herním PC, také jsem postavil počítač s Phenomen (II X4) a 6850 a považuji ho za průměrný. Když jsem známému skládal za 13000 komplet, tak pro něj byl ten počítač úžasný a herní dělo. Obecně, co ze svých "zakázek" pozoruji, je opravdu počítač kolem 20-30k takový herní standart.

Považuji tedy 4000-5000 za ideál, samozřejmě, že i za 3000 se dá koupit dobrý procesor, souhlasím s tebou, jen je těžké vystihnout tu pravou částku, když je pro každého trochu jiná.

1) Pokud srovnáme např. Phenom II X2 na 3, 2GHz (což by mohl být ten tvůj, myslím že tam nějak byli BE X2 taktované) a např, Core i3 - 2100 (dnes se prodává jeho silnější verze 2130 za cca 2400Kč) tak je Core i3 časově při kompresy a kódování videa rychlejší asi o 30%. Při náročnějším kódování, kdy je víc kladen důraz na výkon jader už je to i o 40%.

Co se týče rozbalování souboru, tak ve WinRARu byla i3 asi o 25% rychlejší.

Při manipulování s velkými obrazy ve Photoshopu je i3 asi o 20% rychlejší.

Při novější platformě, třeba Ivy Bridge s procesorem i3 - 3220 už prohrává třeba ve výpočtu fyziky Phenom skoro 50: 100 .

2) Do PC na 3D rendering, no tak to je jiná. Grafická karta se tam využívá hlavně jako zobrazovadlo, protože kdyby se využívala na celý výpočet, obraz by byl nekvalitní, což je při téhle práci naprosto nežádoucí.
Který procesor? Těžko říct. Rozhodně z těch "levnějších" AMD, tedy jde tu hlavně o ta jádra, protože při 100% zatížení všech jader stejně nakonec výjde osmijádro než jakákoliv i5. Ve hrách neběží procesor na obvykle, musí jen něco rychle vypočítat a poté čekat a znovu, jde o rychlou odezvu, proto je zde preferovaný Intel s tou "brutální silou", nicméně jakmile jde procesor do dlouhodobějšího 100% zatížení, tak je to osmijádro lepší.

Prostě FX-8XXX je lepší na 3D rendering než i3 a i5 (HyperThreading nenahradí plnohodnotné jádro) . FX překoná až i7.

Panikudlanka.cz   1x   autor: mno musim trosku nesouhlasit ja hraju v podstate vsechny nove hry cca stredni detaily a hodne snizuji funkce ktere dela procesor. a co ze to mam poze AMD Phenom X2 black edition a graf 7770 trosku OC. takze si myslim ze do herniho procesoru pro normalni hrace staci ty dva tisice a pet uz je docela dost co si o tom myslis? jinak s clankem souhlasim a chtel bych se zeptat mam dve otazky

1) pokud prejdu z Phenomu X2 black edition na nejaky procesor kolem 2000-2400 o koloik procent bude napriklad rychlejsi rozbalovani zip souboru nebo comprese videa? klidne pouzij nejaky model priklad zajimalo by me to alespon priblizne

2) pokud bych chtel procesor hlavne na praci a napriklad na 3Dmax kde rendering asi nejvice ovlivnuje grafika, jaky procesor zvolit? z clanku sem pochopil ze do takoveho pc by se hodilo klidne osmi jadro je to tak nebo se spise spolehnout na brutalni silu jak rikas intelu?

moc dekuju za odpovedi budu se tesit
Panikudlanka.czpanikudlankacz15689
    29.7.2013 21:03
Panikudlanka.cz

autor: mno musim trosku nesouhlasit ja hraju v podstate vsechny nove hry cca stredni detaily a hodne snizuji funkce ktere dela procesor. a co ze to mam poze AMD Phenom X2 black edition a graf 7770 trosku OC. takze si myslim ze do herniho procesoru pro normalni hrace staci ty dva tisice a pet uz je docela dost co si o tom myslis? jinak s clankem souhlasim a chtel bych se zeptat mam dve otazky

1) pokud prejdu z Phenomu X2 black edition na nejaky procesor kolem 2000-2400 o koloik procent bude napriklad rychlejsi rozbalovani zip souboru nebo comprese videa? klidne pouzij nejaky model priklad zajimalo by me to alespon priblizne

2) pokud bych chtel procesor hlavne na praci a napriklad na 3Dmax kde rendering asi nejvice ovlivnuje grafika, jaky procesor zvolit? z clanku sem pochopil ze do takoveho pc by se hodilo klidne osmi jadro je to tak nebo se spise spolehnout na brutalni silu jak rikas intelu?

moc dekuju za odpovedi budu se tesit

Radagabi    takon999 : Ten odkaz je nějaký rozbitý, zkus mi to poslat z jiné stránky do PMRadagabiradagabi1466    26.7.2013 23:28 Radagabi

takon999 : Ten odkaz je nějaký rozbitý, zkus mi to poslat z jiné stránky do PM

takon999    Chtěl bych se zeptat autora, co řiká na tohle [ odkaz ] + [ odkaz ]takon999takon9999322    26.7.2013 22:49 takon999

Chtěl bych se zeptat autora, co řiká na tohle [ odkaz ] + [ odkaz ]

Radagabi    Děkuji, brzo bude :)Radagabiradagabi1466    26.7.2013 18:21 Radagabi

Děkuji, brzo bude :)

CzskillaCZ    Paráda! Už se těším na další článek!CzskillaCZczskillacz14547    26.7.2013 17:21 CzskillaCZ

Paráda! Už se těším na další článek!

Radagabi   1x   shaak : Za tu cenu to je asi nejlepší řešení. U konkurenční platformy bys za tu cenu pořídil ale [ odkaz ] , což má trochu hrubější vyšší výkon, ale hrubý výpočetní výkon má samozřejmě lepší Intel... Hodně záleží na jednotlivci, co se na počítači dělá atp. Intel bude při bežném užívání PC asi lepší volbou, pokud je ale potřeba hodně jader - kompresování, tak je na tom líp AMD. Ale jak říkám, ve většině operací a při běžném používání vyhrává kvalita (Intel) nad kvantitou (AMD) .Radagabiradagabi1466    26.7.2013 12:45 Radagabi

shaak : Za tu cenu to je asi nejlepší řešení. U konkurenční platformy bys za tu cenu pořídil ale [ odkaz ] , což má trochu hrubější vyšší výkon, ale hrubý výpočetní výkon má samozřejmě lepší Intel... Hodně záleží na jednotlivci, co se na počítači dělá atp. Intel bude při bežném užívání PC asi lepší volbou, pokud je ale potřeba hodně jader - kompresování, tak je na tom líp AMD. Ale jak říkám, ve většině operací a při běžném používání vyhrává kvalita (Intel) nad kvantitou (AMD) .

shaak    Jen se chci autora zeptat, co říká na tenhle: [ odkaz ] líbí se mi absence zbytečné integrované grafiky a cena.shaakshaak13196    26.7.2013 12:17 shaak

Jen se chci autora zeptat, co říká na tenhle: [ odkaz ] líbí se mi absence zbytečné integrované grafiky a cena.

trynix    Može, ale moja priaťeľka mala pred troma mesiacmi podobný problém, padal jej Windows, počas hrania hier, počas zapínania PC, kukania filmov...Nič nepomáhalo ani reinstal winu, ani zmena HDD, tak skúsila nový zdroják a problém zmizol. PC je komplikovaná vec moj názor je, nech skúsi vymeniť s kamošom komponenti po jednom a uvidí sám a pri najhoršom ísť do servisu : )trynixtrynix21066    26.7.2013 01:07 trynix

Može, ale moja priaťeľka mala pred troma mesiacmi podobný problém, padal jej Windows, počas hrania hier, počas zapínania PC, kukania filmov...Nič nepomáhalo ani reinstal winu, ani zmena HDD, tak skúsila nový zdroják a problém zmizol. PC je komplikovaná vec moj názor je, nech skúsi vymeniť s kamošom komponenti po jednom a uvidí sám a pri najhoršom ísť do servisu : )

Radagabi    trynix - klidně to může být i deska, vypadá to na kontenzátorRadagabiradagabi1466    26.7.2013 00:44 Radagabi

trynix - klidně to může být i deska, vypadá to na kontenzátor

trynix    Bigbitek- Urcite mas vadny zdroj, nic ine v tom nieje skus si od kamarata pozicat zdrojak a vyskusajte : )trynixtrynix21066    26.7.2013 00:17 trynix

Bigbitek- Urcite mas vadny zdroj, nic ine v tom nieje skus si od kamarata pozicat zdrojak a vyskusajte : )

ACR27    radagabi zkus se jen zeptat :D mozna te nevezmou ale mohly by :DACR27acr277486    25.7.2013 20:48 ACR27

radagabi zkus se jen zeptat :D mozna te nevezmou ale mohly by :D

Radagabi   1x   Kvip : Děkuji :) )

Bigbitek : Určitě je problém v HW, napiš mi PM a popiš mi přesně ten problém, třeba i pípání desky

ACR27: To zas ne :-D

Ganimoth: Jo, přesně tak nějak to bude. O tom v dalším článku :)
Radagabiradagabi1466
    25.7.2013 20:42
Radagabi

Kvip : Děkuji :) )

Bigbitek : Určitě je problém v HW, napiš mi PM a popiš mi přesně ten problém, třeba i pípání desky

ACR27: To zas ne :-D

Ganimoth: Jo, přesně tak nějak to bude. O tom v dalším článku :)

Ganimoth   1x   Osobne povazuji za minimum i3 na frekvenci alespon 3 GHz.Ganimothganimoth12588    25.7.2013 20:20 Ganimoth

Osobne povazuji za minimum i3 na frekvenci alespon 3 GHz.

ACR27   2x   radagabi mel bys bejt novin arem pro zing ze bys kazdy tyden daval novinky na pc konponenty :DACR27acr277486    25.7.2013 19:59 ACR27

radagabi mel bys bejt novin arem pro zing ze bys kazdy tyden daval novinky na pc konponenty :D

Bigbitek    Mohl bys mi pomoct s jednou věcí? Když zapnu PC, tak mi začne nabíhat Windows a pak najednou se vypne celý Pc. Po tomdle nejde znovu zapnout pokuď nevypnu zdroj a nepočkám až odejdee zbytková energie. Potom zapnu zdroj a PC už konečně najede. Myslíš, že to je problém HW spíš?Bigbitekbigbitek14450    25.7.2013 18:55 Bigbitek

Mohl bys mi pomoct s jednou věcí? Když zapnu PC, tak mi začne nabíhat Windows a pak najednou se vypne celý Pc. Po tomdle nejde znovu zapnout pokuď nevypnu zdroj a nepočkám až odejdee zbytková energie. Potom zapnu zdroj a PC už konečně najede. Myslíš, že to je problém HW spíš?

Kvip   2x   Super články Radagabi!Kvipkvip1977    25.7.2013 16:32 Kvip

Super články Radagabi!

O autorovi blogu

Radagabi
Radagabi
Muž, 21 let, okolí :) (Olomouc)

Těžko popisovat sebe samotného...

Hraji na elektrickou kytaru v kapele, kterou jsem sám složil. Poslouchám metal, rock (jak 80. léta, tak i aktuálně vycházející kapely), nebráním se ani kvalitnímu (!) pop-rocku nebo až popu, zbožňuji Metallicu a Avenged Sevenfold.

Rád si zasportuju, poslední dobou fotbal nebo florbal, který jsem hrál i závodně, nyní jen s přáteli. Cvičím, nejdřív kvůli síle, teď už ze závislosti :) .

Miluju knihy, ale snažím se ignorovat herní adaptace, protože ty jsou většinou bohužel celkem bez úrovně (vyjímkou je Zaklínač, kterého jsem nedávno dočetl).  Jinak zbožňuju knižní klasiku (naposled Egypťan Sinuhet) .

Mám rád děvčata, obzvlášť to mé :).

Jako každý správný kluk mám rád i auta.

S mými blízkými rád večer usednu k pěknému filmu, pomalu se ze mě stává filmový nadšenec :).

Oceňuji, když se někdo dokáže pěkně projevit, jak v mluveném, tak ve psaném projevu (samozřejmě s diakritikou).

Jako malý jsem hrál často jednoduché 2D hry (GTA2), asi ve 14 jsem doslova propadl počítačům ve všech podobách. Byla to má jediná záliba, naučil jsem se jednoduché programování v C# a poměrně slušně pracovat s grafickými programy, skloubil jsem to se znalostí HTML a dlouho dělal blogy, nejen sobě, ale i na "zakázku".

Zlom přišel, když jsem zjistil, že skládat počítač nemusí jen vědci z NASA a nebo absolutně přesné stroje :D. Sestavil jsem hned několik počítačů, dnes už mě to tak neláká,peníze strkám do aparatury ve zkušebně. Nicméně opravuju počítače známým a známým známých i za pěkné peníze. Ne tak pěkné, aby to stačilo na aparaturu, takže si ještě nějaký čas budu muset vystačit s mým momentálním PC (AMD Phenom II X4, AMD HD 6850Toxic, 8GB RAM).

Kdysi jsem zde často komentoval články(jeden vedle druhého), ale čas na hry opadl, zájem o hry taky, začalo mě bavit WoW (tankování RAIDu v nejlepší guildě na mystiQu), poté League of Legends (ratio nic moc :D). Obojí je žrout času, rád bych se opět začal věnovat jednoduchým singleplayerovým hrám(tzn. i Zingu, protože je to dle mého nejlepší česká webová stránka o hrách), které mohu kdykoli přerušit a odejít od počítače za mými ostatními koníčky :).

Oblíbenou hru ani žánr nemám. Ale za posledních pár let mě nejvíc oslovil Assassin's Creed a Prince of Persia, ale ani RPG nebo sportovní hry u mě neprohloupí.

Založit herní BLOG